Turizmo paslaugų rinkodaros mokymai vyko Druskininkuose

2014-04-17

Balandžio 14 – 16 dienomis Druskininkuose vyko turizmo paslaugų rinkodaros mokymai, kuriuose aktyviai dalyvavo Druskininkų ir Gardino regionų kaimo turizmo sodybų savininkai, savivaldybių, sanatorijų, apgyvendinimo įmonių bei kitų turizmo sektoriaus smulkių ir vidutinių įmonių darbuotojai.

Pirmąją mokymų dieną MB „Rinkodara“ informacinių technologijų marketingo projektų vadovas Kasparas Žiūraitis susirinkusiuosius supažindino su turizmo paslaugų rinkodaros interneto priemonėmis: paslaugų „ekspozicija“ internete, komunikacijos kanalais, tokiais, kaip svetainės optimizavimas paieškai, meta duomenimis, mokama reklama, socialiniais tinklais, internetinės turizmo paslaugų komunikacijos sistemomis, elektroninio pašto marketingu ir kt.

Antrąją dieną vyko praktiniai turizmo rinkodaros mokymai. Mokymų dalyviai lankėsi Varėnos r. Marcinkonių sen. įsikūrusiose kaimo turizmo sodybose ir susipažino su specializuotais turizmo produktais. Linos ir Egidijaus Černiauskų sodybos šeimininkė Lina Černiauskienė aprodė tradicinę Dzūkišką sodybą, kurioje poilsį renkasi miestiečiai, norintys patirti senovinio tradicinio lietuviško kaimo gyvenimo tradicijas ir ritmą, bei pristatė Dzūkišką kulinarinį paveldą. Svečiai vaišinosi grikine babka ir natūralių liepukų – čiobrelių arbata.

 Dzūkijos nacionalinio parko Čepkelių rezervato gamtos muziejuje mokymų dalyviai sužinojo, kaip yra ruošiami turistiniai maršrutai ir sudaromos ekskursijos, kaip atsižvelgiama į skirtingus lankytojų poreikius, o Dzūkijos nacionalinio parko etnografinėje sodyboje – muziejuje susipažino su didžiausio Lietuvoje Marcinkonių kaimo išskirtinumu ir atgaivinamais senaisiais amatais.

Rūtos Sakalienės sodybos šeimininkė Rūta Sakalienė pristatė senuosius dzūkų svečių priėmimo ir vaišinimo papročius, mokė margučių marginimo meno. Svečiai liko sužavėti sodybos autentiškumu ir šeimininkės vaišingumu bei senovės papročių išmanymu.

Trečiąja mokymų dieną Kasparas Žiūraitis pristatė, kaip praktiškai pritaikyti turizmo paslaugų rinkodaros įrankius. Visi susirinkusieji dirbo grupėse – atliko pavyzdinės įmonės marketingo priemonių analizę bei kūrė ir siūlė internetinės komunikacijos planą.

Per tris dienas mokymuose rinkodaros žinių įgijo 100 mokymų dalyvių. Turizmo paslaugų rinkodaros mokymai – tik viena iš projekto „Turizmo skatinimas didinant regionų istorinį ir kultūrinį žinomumą“ LLB-2-137 veiklų. Projekto metu jau įvyko dvejos apskritojo stalo diskusijos Gardine bei vieni mokymai Druskininkuose.

Be to, jau yra parengta bendra Druskininkų savivaldybės ir Gardino srities istorinių, kultūros objektų duomenų bazė, kurioje kaupiama tekstinė, vaizdinė ir garsinė informacija apie istorinius-kultūrinius objektus. Šiuo metu yra diegiama Mobilaus gido informacinė platforma, suteiksianti galimybę betarpiškai naudotis minėtų duomenų baze.

Interaktyvių projekto veiklų dėka, projekto partneriai iš Lietuvos – VšĮ Baltijos agroverslo institutas, Druskininkų savivaldybės administracija, Lietuvos kaimo turizmo asociacija – užmezgė tvirtus bendradarbiavimo ir partnerystės saitus su partneriais iš Baltarusijos – Visuomeninio susivienijimo „Respublikinė turizmo ir sporto sąjunga“ Gardino srities filialu ir Gardino miesto vykdomojo komiteto Švietimo, sporto ir turizmo skyriumi, kurie iki metų pabaigos padės sėkmingai įgyvendinti projektą.

Projektas finansuojamas 2007-2013 m. Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimo per sieną programos lėšomis. Projektui skirta ES finansavimo suma – 890.966,38 Lt (258.041,70 euro). Informaciją apie programą galima rasti: www.enpi-cbc.eu.